Κέντρα Κοινότητας

Τα Κέντρα Κοινότητας είναι δομές που σχεδιάστηκαν από το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, ιδρύθηκαν σε Δήμους και χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ 2014-2020.

Το Κέντρο Κοινότητας είναι το πρώτο σημείο επαφής του πολίτη με την κοινωνική υπηρεσία του κάθε Δήμου. Από εκεί ο πολίτης ενημερώνεται για όλα τα επιδόματα που δικαιούται, όλους τους φορείς, υπηρεσίες και προγράμματα που του παρέχουν κοινωνική φροντίδα οποιαδήποτε μορφής, σε επίπεδο Δήμου, Περιφέρειας ή επικράτειας.

Στο Κέντρο Κοινότητας του κάθε Δήμου μπορούν να απευθύνονται όλοι οι πολίτες της περιοχής οι οποίοι αντιμετωπίζουν κάποιο κοινωνικό πρόβλημα οι ίδιοι ή μέλη της οικογένειάς τους (ανεργία, οικονομική αδυναμία, έλλειψη στέγης, προβλήματα διαβίωσης λόγω αναπηρίας ή γήρατος) και χρειάζονται τη συνδρομή της Πολιτείας.

Συγχρόνως τα Κέντρα Κοινότητας παρέχουν υπηρεσίες συμβουλευτικής υποστήριξης σε θέματα όπως η προσέγγιση της τοπικής αγοράς για εύρεση εργασίας, η δημιουργία ευκαιριών για νέους ώστε να ξεκινήσουν την επαγγελματική τους ζωή, προβλήματα ενδοοικογενειακής βίας η οικογενειακών δυσαρμονιών, ζητήματα νομικού χαρακτήρα, μαθησιακή στήριξη παιδιών και εφήβων, διοργάνωση τοπικών εκδηλώσεων με επιμορφωτικό, ενημερωτικό και κοινωνικό περιεχόμενο.

Στα Κέντρα Κοινότητας με παραρτήματα για Ρομά και Μετανάστες οι αντίστοιχοι πληθυσμοί μπορούν να απευθύνονται για πιο εξειδικευμένες υπηρεσίες οι οποίες έχουν σχέση με τα ιδιαίτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν με στόχο την αναβάθμιση του βιοτικού τους επιπέδου και την πλήρη κοινωνική τους ένταξη.

Τα Κέντρα Κοινότητας, επομένως, είναι οι αισθητήρες κάθε Δήμου για όλες τις υπηρεσίες κοινωνικής προστασίας που χρειάζεται ο πολίτης.

Ερωτήσεις και Απαντήσεις (FAQ)

  1. Τι ακριβώς ζητάω από τον υπάλληλο όταν έρχομαι στο Κέντρο κοινότητας;

Μπορείτε να του αναφέρετε το κοινωνικό πρόβλημα για το οποίο χρειάζεστε βοήθεια και να ζητήσετε να σας καταγράψει στο μητρώο των ωφελούμενων. Μέσα από την καταγραφή των στοιχείων σας θα φανεί τι είδους συνδρομή μπορεί να σας δοθεί για να λύσετε το πρόβλημά σας και από ποιο πρόγραμμα, υπηρεσία ή φορέα.

  1. Τι δικαιολογητικά πρέπει να έχω για να γραφτώ στο μητρώο ωφελούμενων του Κέντρο Κοινότητας;

Δεν χρειάζεται κανένα δικαιολογητικό. Πρέπει απλώς να έχετε μαζί σας τον ΑΦΜ σας και τον ΑΜΚΑ σας και με αυτά τα δύο στοιχεία το ίδιο το σύστημα θα φέρει προσυμπληρωμένα διάφορα πεδία (διαμονή, οικογενειακή κατάσταση, κάρτα ανεργίας κ.λπ.). Με βάση τα όσα δηλώσετε στον υπάλληλο του Κέντρου, θα συμπληρωθούν τα υπόλοιπα πεδία του συστήματος που ολοκληρώνουν την εικόνα σας και αποτυπώνουν το θέμα ή τα θέματα για τα οποία ζητάτε συνδρομή.

  1. Όταν καταγράφομαι στο πληροφοριακό σύστημα του Κέντρου Κοινότητας αυτόματα υποβάλλεται και η αίτησή μου στο ΚΕΑ;

Όχι αυτόματα, αλλά την ίδια εκείνη στιγμή που εξυπηρετείστε από τον υπάλληλο του Κέντρου, αν ενδιαφέρεστε για το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης ή αν από την καταγραφή σας στο αρχείο ωφελούμενων του Κέντρου Κοινότητας βγαίνει το συμπέρασμα ότι έχετε τις προϋποθέσεις για να πάρετε το ΚΕΑ, επιτόπου ο υπάλληλος του Κέντρου σας κάνει την αίτηση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΚΕΑ και άμεσα έχετε την απάντηση για την έγκριση ή μη της αίτησής σας.

  1. Μπορώ μέσω του Κέντρου Κοινότητας να κάνω αίτηση για το ΤΕΒΑ

Το ΤΕΒΑ δεν έχει πλέον ανοικτή δική του πλατφόρμα για αιτήσεις, αλλά είναι συνδεδεμένο με εκείνη του ΚΕΑ. Όλοι οι δικαιούχοι του ΚΕΑ, μόλις εγκρίνονται, και εφόσον έχουν δηλώσει στην αίτησή τους ότι επιθυμούν να πάρουν και το ΤΕΒΑ, γίνονται αυτόματα δικαιούχοι του ΤΕΒΑ και μπορούν να παίρνουν τα είδη του από τα σημεία διανομής που θα τους υποδειχθούν επιτόπου από τον υπάλληλο του Κέντρου.

Τα Κέντρα Κοινότητας Χαλκίδας στεγάζονται στα γραφεία του Τμήματος Πρόνοιας του Δήμου Χαλκιδέων, στην οδό Γλαύκου 27. Τηλέφωνο επικοινωνίας 2221087322. 

 

 

Ενημερωτικό Φυλλάδιο